Gmina Osiek Jasielski

Poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie gminy Osiek Jasielski” w ramach priorytetu FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, działanie FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne, programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027 Numer

Gmina Osiek Jasielski realizuje projekt pn. „Poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie gminy Osiek Jasielski” w ramach priorytetu FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, działanie FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne, programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027 Numer projektu FEPK.07.12-IP.01-0020/23

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia ogólnego w:
1. Szkole Podstawowej im. Króla Kazimierza Wielkiego w Osieku Jasielskim,
2. Szkole Podstawowej im. św. Jana Kantego  w Samoklęskach,
3. Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zawadce Osieckiej

poprzez realizację kompleksowych programów rozwoju szkół ukierunkowanych na wsparcie uczniów oraz ich rodziców, podnoszenie kompetencji zawodowych nauczycieli, a także doposażenie pracowni szkolnych.


W projekcie zaplanowano następujące działania:
1. Wsparcie uczniów
2. Wsparcie rodziców
3. Wsparcie nauczycieli
4. Koszty pośrednie

Projekt będzie miał pozytywny wpływ na zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.
GRUPA DOCELOWA:

  • 300 uczniów szkół podstawowych, objętych projektem (151 K, 149 M),
  • rodzice/opiekunowie wyżej wymienionych uczniów – ok. 177 osób (90K,87M)
  • nauczyciele uczący w szkołach podstawowych, objętych projektem – 30 osób (22 K, 8 M).


#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu : 1 517 103,94 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 365 393,55 zł


Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia jakości edukacji na terenie Gminy Osiek Jasielski poprzez wdrożenie działań w obszarach problemowych/deficytowych zdefiniowanych na podstawie diagnoz potrzeb w szkołach podstawowych, biorących udział w projekcie  poprzez:
1. Wprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych: eksperymentalnych, z robotyki i programowania, dzięki którym uczniowie będą mieli możliwość rozwoju swoich pasji i zainteresowań,
2. Wprowadzenie zajęć wspierających uczniów o szczególnych potrzebach: Szkoły Podstawowe będą oferować wsparcie dla uczniów mających trudności w nauce lub w odnalezieniu się w grupie rówieśników
3. Zwiększenie dostępu do technologii i nowoczesnego sprzętu dzięki doposażeniu pracowni szkolnych w innowacyjne sprzęt m.in. zakup wyposażenia pracowni przedmiotów ścisłych (do pracowni fizycznej, chemicznej, biologicznej, geograficznej, przyrodniczej oraz informatyki i techniki), dwuekranowych powiększalników do bliży i dali dla osób ze specjalnymi potrzebami, sprzętu do prowadzenia zajęć z programowania i robotyki (maty edukacyjnej, robotów edukacyjnych wraz z akcesoriami, laptopów, tabletów, klocków konstrukcyjnych LEGO)
4. Organizowanie szkoleń dla uczniów w obszarach największych zagrożeń we współczesnym czasie: cyberbezpieczeństwo i korzystanie z Internetu, edukacji ekologicznej oraz zdrowego trybu życia w tym prawidłowej diety.
5. Organizowanie wyjazdów dla uczniów biorących udział w projekcie do Generatora Nauki w Jaśle oraz do Podkarpackiego Centrum Nauki „Łukasiewicz” w Jasionce.
6. W ramach współpracy z rodzicami w projekcie zaplanowano realizację warsztatów dla rodziców, aby zwiększyć ich wpływ na edukację swoich dzieci i współpracę z nauczycielami w ich rozwoju.
7. Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli: zaplanowane szkolenia w formie warsztatów pozwolą na stałe rozwijanie i motywowanie nauczycieli do zdobywania nowych umiejętności  dzięki temu nauczyciele  będą lepiej przygotowani do prowadzenia zajęć i mogą wnosić nowe metody nauczania do szkoły, w szczególności  w zakresie kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
8. Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów: Oprócz nauki przedmiotów szkolnych, zaplanowano skupić się na rozwoju emocjonalnym  i społecznym uczniów, dlatego zaplanowano szkolenia dla nauczycieli  w obszarach, które będą mogli wykorzystać podczas lekcji wychowawczych by wspierać uczniów, w tym sposoby komunikowania, radzenia sobie z emocjami, budowania relacji czy rozwiązywania konfliktów.

 

Dokument PDF